
Sa incepem ..
Prima categorie :).
Razboinicii .
Introducere
Razboinicul are doua tipuri de skiluri: Mental si Corp. In ghidul de azi, ne vom concentra mai mult pe cel mental.
Razboinicul mental este un caracter facut pentru rezistenta, si nu pentru atacuri. Skillurie sale care la M sunt slabe, ajung ca la P sa poata dobori in caracter dintr-o singura lovitura.
Skilluri
Skillurile razboinicului mental sunt cam slabe. Sa incepem sa vorbim despre fiecare in parte:
![]() | Caracteristici:skill ce ofera defensiva. Avantaje:ofera aparare;timpul de incarcare este lung. Dezavantaje:scade viteza de miscare, cand e activat acest skill. |
![]() | Caracteristici:cel mai puternic skill al razboinicului mental. Avantaje:este un skill puternic;arunca inamicii la distanta;ataca mai multe tinte. Dezavantaje:poate rata tinta. |
![]() | Caracteristici:al doilea skill ca putere al razboinicului mental. Avantaje:skill puternic;ataca mai multe tinte. Dezavantaje:poate rata tinta;are raza de atac relativ mare, astfel incat poate ataca tinte nedorite. |
![]() | Caracteristici:al treilea skill ca putere al razboinicului mental. Avantaje:skill puternic;ataca mai multe tinte;arunca inamicii la distanta;are sansa de inconstienta. Dezavantaje:… nu cred ca are vre-un dezavantaj. |
![]() | Caracteristici:skill ce se aplica de la distanta si are sansa de inconstienta. Avantaje:sansa de inconstienta Dezavantaje:sansa de inconstienta este destul de mica iar atacul este de asemenea mic. |
Cum sa construim un razboinic mental prerfect?
Ei bine, e usor de construit un mental perfect.
Statusul unui razboinic mental trebuie construit cu grija, deoarece e foarte important ca prima data sa aiba 90 la STR, apoi la VIT si apoi depinde de payer(eu personal dupa VIT, pun la DEX, deoarece ofera defensiva si atac, dar folosesc foarte multe licori albastre). Deci statusul corect este 2 STR : 1 VIT.
Cat despre skilluri, fara indoiala corpul rezistent trebuie sa fie primul master, lovitura spiritului, al doilea master, zdruncinarea trebuie sa fie al treilea master, zdrobire al patrulea, si ultimul… lovitura sabiei.
In duel
Intr-un duel, un razboinic mental trebuie sa inceapa cu lovitura sabiei, deoarece are o oarecare sansa de inconstienta, si sa continuie cu lovitura spiritului, apoi zdruncinare si zdrobire.
Razboinicul trebuie sa se afle la o distanta oarecum mare de adversar, deoarece acesta poate sa inceapa primul cu loviturile, iar cel ce incepe primul are o sansa de 90% de castic. Sa nu uitati sa activati corpul rezistent inainte de duel.
Unde sa crestem?
Un razboinic mental ar trebui sa creasca astfel:
1-5 – la caini si lupi.
5-10 – la misiuni, porci mistreti, ursi.
10-15 – la ursi, tigri, lupi.
15-25 – la amazoanele din map2
25-35 – la monstri din map2
35 – 45 – in desert
45-50 – in grup la bo
50-55 – la bo singur
55 – 60 – in v1
60 – 80 – in v2
80 – 90 – in padurea rosie
90 -99 – in atlantis
Daca am gresit cu ceva va rog sa
ma corectati :)!
a2a categorie .
Sura este una din cele mai grele clase de jucat, dar rezultatele se vor vedea la nivele mai mari. Sura se imparte in doua subclase:
- sura arme - sura arme este destul de bun la orice nivel in pvm, in pvp numai la nivel mare si cu competente nivele mari (G1+)
- sura magie - sura magie e una din cele mai bune clase in pvp, si la nivel mic, si la nivel mare, dar este greu de crescut deoarece competentele lui nu sunt facute pentru pvm.
La nivelul 5 aveti ocazia sa faceti alegerea intre arme si magie vorbind cu unul din invatatorii de lupta (cel din stanga de arme, cel din dreapta de magie)

Un Sura arme numai de pvm ar trebui sa fie cam asa:
- prima competenta: maestru Lama fermecata (adauga mult la atac si adauga ceva si la skilluri),
- a doua: Armura fermecata (creste apararea)
- a treia: Vartejul zmeului (un punct pe Pocnit din degete, Teama si Anuleaza vraja va vor ajuta in numeroase situatii).
Competenta Teama este speciala deoarece are abilitatea de a face monstrii agresivi (care ataca singuri) sa nu va atace atunci cand o aveti pornita, dar numai daca sunteti la acelasi nivel sau mai mare decat monstrii, si nu functioneaza la moburile din turnul demonilor.
Incercati sa faceti primul maestru la 17 puncte, e cam greu si costa cam mult pentru un jucator nou, dar punctele sunt prea pretioase pentru a fi irosite. Daca mergeti pana la nivelul 30 la Femeie Batrana si selectati „Deprecierea derpinderilor” aceasta va va reseta competentele si veti avea din nou ocazia sa alegeti intre arme si magie, dar si ocazia de a face o competenta maestru la 17 puncte.
Sura arme are nevoie si de VIT, INT, STR si DEX, pentru inceput puneti 20 pe INT si 20 pe VIT, faceti full INT, dupaia inca 20 pe VIT ca sa aveti 40, apoi puneti 69 pe DEX, va va creste atacul si atacul competentelor si veti avea 26 la Val. Eschiva, care va scadea pagubele ce le primiti de la monstrii si alti jucatori. Dupa ce aveti 69 pe DEX e vremea sa puneti pe STR, acesta va creste semnificativ atacul.
Pvm – player vs monster
Pvp – player vs player
a3a categorie .
Saman .

Precizari introductive:
1. Acest ghid este unul strict pentru PvP.
2. Samanul vindecator este cea mai versatila clasa si este pur si simplu imposibil de spus care este "reteta" ideala, fiecare fiind liber sa-si dezvolte un stil propriu. Aceasta este o abordare personala a samanului vindecator in pvp.
Statusul
Statusul general recomandat este 1 vit 2 int. Eu recomand 1 vit 5 int pana aveti int la maxim, iar apoi full vit si full dex. Str este ultimul. Explicatia este simpla. ca shaman in pvp NU aveti nevoie de aparare. Stiu, suna ciudat dar chiar asa este, iar viata poate fi suplimentata
bine mersi prin obiecte cu mult pv dar mai ales prin skill-ul leac. Deci puteti lejer sa mergeti pe acest raport un pic extrem.
Competentele
Adevarata putere a shamanului sta in competente. Fara ele e mai slab ca un caine flamand, iar cu ele un adevarat reaper.
1. Leac. Unealta cea mai de pret si motivul principal pentru care veti castiga majoritatea duelurilor. Obligatoriu acesta va fi primul master.
2. Chemare Fulger. Principalul skill ofensiv. Are un timp de incarcare maricel (comparativ cu celelalte), dar damage-ul imens si mai ales sansa de necunostinta merita cu varf si indesat. Faptul ca are area damage este un bonus inutil in pvp. Masterul 2
3. Accelerare. Unul dintre cele mai subestimate skill-uri din joc. Viteza de miscare si viteza farmecului sunt vitale in orice duel. Veti vedea cand ajung la tactici motivele exacte. Masterul 3.
4. Aruncare fulger. Viteza foarte buna (7 secunde) si damage consistent. Alternativa la al doilea master in locul chemarii datorita acestei viteze. Pacat ca nu are sansa de necunostinta.
5. Gheara fulger. Viteza decenta si daune bune dar datorita faptului ca nu e nici cel mai rapid si nu are nici sansa de necunostinta il recomand ca al 5-lea master
6. Atac fortat. O ineptie. Cel mai prost skill din tot jocul. Nu as pune puncte pe el nici macar dupa ce as avea 5 mastere.
Echipament
1. arma trebuie sa fie obligatoriu clopot antic sau evantai vant toamna cu paguba competentei cat mai mare. Paguba medie nu conteaza. Incercati sa puneti pe arma o piatra a reintoarcerii cat mai mare si pietre anti razboinic si anti sura
2. armura nu prea conteaza ce este cat timp are piatra grabei cat mai mare. Incercati sa o gasiti cu bonus de pv si bonus la viteza farmec
3. scut imun la necunostinta este ideal indiferent ce scut este.
4. restul mult pv si mult int. Bonusuri de viteza farmec sunt binevenite.
Note generale
Incercati sa aveti cat mai mult pv viteza de miscare si viteza farmec.
1. PV. Mult pv inseamna ca rezistati mai mult in caz ca sunteti prins de un stun si incasati cateva vraji. Cu cat aveti mai mult cu atat veti putea sa rezistati mai mult in dueluri. Bonusuri de pv, bratari de argint/aur alb, cercei de abanos, etc
2. Viteza de miscare. Cu o grabei +4 papuci la +9 si G la accelerare ajungeti pe la 188 viteza de miscare. Adica nu o sa va prinda nimeni. Si cine nu te prinde nu-ti va da damage.
3. Viteza farmec. Unul din aspectele ignorate chiar de multi shamani din pacate. La viteza 200 timpul de incarcare al vrajilor se injumatateste. Adica dati de 2 ori mai repede in adversari cu vrajile voastre. Un shaman cu viteza farmecului 200 si master pe aruncare fulger va fi o adevarata mitraliera si va da acest skill la fiecare 3,5 secunde.
Tactici de duel
Si iata ca am ajus si la cel mai important aspect al acestui ghid. Chiar daca statusul e perfect si competentele puse la fel tot nu veti face mare branza in dueluri daca nu aveti o tactica buna. Trebuie sa ghiciti adversarul sa-i cunoasteti vrajile si mai ales ordinea in care le da. De ex un razboinic corp va da vartej si taietura tripla imediat dupa ce v-a prins stun. Deci calculati cat timp a mai ramas intre stun-urile lui si aveti grija sa va prinda cu viata full altfel riscati sa muriti din stun+vartej+tripla.
Dupa cum am spus si la inceput apararea nu conteaza dar viteza da. Am spus asta pentru ca intr-un duel trebuie sa fugiti. Alergati aparent
haotic pentru a nu lasa adversarul sa va anticipeze directia, dar in acelasi timp aveti mare grija la obstacole si la adversar. Cel mai rau lucru care se poate intampla e sa ramai intr-un colt in timp ce un sura magie te seaca cu spiritul flacarii. In 3 secunde esti pe jos iar
adversarul rade de tine.
Invatati raza de actiune a diverselor vraji ale adversarilor (tropait, spirit flacara, etc) si incercati pe cat posibil sa va tineti in afara
acesteia. Veti reusi acest lucru datorita vitezei superioare (nu uitati de skill-ul accelerare).
Dati de la distanta cu tot ce aveti si continuati sa fugiti pana cand adversarul e mort. Vindecati-va cand aveti nevoie dar atentie la ce distanta este adversarul. Vindecarea nu se poate face din alergare si cu un adversar aproape riscati sa muriti.
Singura situatie in care este permis sa veniti sa dati de aproape cu clopotul/evantaiul este daca adversarul este foarte slab. Altfel nu
aveti nici o sansa.
a4a categorie si ultima
Ninja.

Ghid Ninja-Lama
Caracterul Ninja (lama) este fara indoiala un caracter in grad de a face fata duelurilor (Pvp) si de a ucide adversarii cu putine lovituri , aparte faptul ca este unul dintre caracterele cel mai greu de folosit la maximul abilitatilor sale.Ca dovada spre deosebire de alte clase ( ex : sura : rau sau bine este de ajuns sa faci click pe o tasta si Competenta(skillul-magia) isi atinge obiectivul si face mereu aceeasi dauna.), competentele ninja Corp la Corp(lama) au cerinte specifice si cer o atentie particulara asupra tacticilor ,care sunt destul de greu de folosit (fara a mai pune la socoteala ca lupta Corp la Corp este mai dificila ca cea de la distanta).
Un sfat : Nu va descurajati daca Ninja (lama) al vostru vi se va parea slab la inceput! E de ajuns sa faceti mai multa experienta de joc si sa continuati sa cresteti si sa va imbunatatiti Caracterul pt a iesi invingatori in dueluri (PvP), razboaie si multe alte situatii.
Cum se construieste un Ninja (lama) :
STATUS
Vit : face personajul mai rezistent (acesta este un Status fundamental ) Mareste : HP (40 pentru fiecare punct) , Apararea (1 pentru fiecare punct), regenerarea HP si rezistente ( cu cat mai multa Vit cu atat dureaza mai putin efectele negative).
Int : mareste forta si rezistenta mentala a Personajului , deci MP , Apararea Magica , Regenerarea MP , Atacul Magic ( doar la Shamani(e) si Sura(e) ) . Nu reduce timpul de reincarcare a Competentelor
Str : mareste potenta in corp la corp a personajului , deci daune medii ( adica acelea date cu sabii, pumnale..etc ) , dauna maxima a Competentelor si intr-o foarte mica masura si HP.
Dex : face ca personajul sa fie mai putin vulnerabil si stabilizeaza daunele. Se gaseste printre bonusurile obiectelor (ex: la scuturi) sau , caracteristica a unora dintre acestea (cercei) cum ar fi Flexibilitate.
Mareste :
-Daunele minime , adica prima valoare dintre cele doua de atac ( Str face contrariul mareste daunele maxime). Concluzia este ca imbunatateste daunele.
-Daunele Competentelor NON magice , deci toate acelea ale unui Ninja ( de retinut , pentru a evita confuzia ca INT nu mareste daunele Competentelor unui Ninja).
- Valoarea Eshivei , valoare marita exclusiv de DEX care reduce in procentaj orice tip de dauna impotriva voastra (magic si non-magic). Cu DEX la maxim (90), Eschiva este circa 30%. Deci este o foarte buna aparare in plus.
Nu mareste nimic altceva, nu mareste viteza de miscare , nici viteza de atac , si nu evita atacurile.
Analizand fiecare Status , concluzia este ca Vit si Dex sunt Statusurile fundamentale ale unui NINJA.
Constructia cea mai buna pe care un jucator ce foloseste un Ninja o poate adopta este aceea zisa si : "Full DEX". Deci este nevoie :
-De a mari numai si numai Vit si Dex pana la maximul lor adica 90. Este recomandabil sa fie marite tinand cont de proportia VIT : DEX = 1 : 2, dar este subiectiv , se poate alege marirea urmarind si alte proportii echilibrate - (ex : VIT : DEX = 2 : 3 ; etc.)
-Sa lasati INT si STR la nivelul de baza
-Odata ce ati ajuns la maxim cu VIT si DEX , mariti STR , pentru ca INT nu influenteaza cu nimic potenta unui NINJA , ajuta doar sa economisiti Licorile Albastre
Un Full-Dex este avantajat in PvP; din fericire , avantajele date de DEX se fac simtite si in PvM
Unii jucatori afirma ca este mai bine sa puneti ceva puncte si pe INT si pe STR .De ce este inutil??
Ceea ce trebuie inteles este ca efectul unui Status se simte doar la nivele (ale Statusului) inalte!!
A pune 10 p.cte pe INT sau 20 pe Str este tot una cu a le arunca
In schimbul unui plus de MP (care oricum nu va schimba mult) sau a catorva daune in plus ( oricum cu pumnalele este o cauza pierduta , pe cand calul da Str singur) sunt mult mai bune HP si apararea sau eschiva!
COMPETENTE :
Imbunatatirea Competentelor este cea mai subiectiva parte din constructia unui Personaj. Competentele unui Ninja (lama) sunt:
AMBUSCADA : consista intr-o injunghiere a adversarului. Este poate cea mai puternica dintre Competentele unui Ninja, sau cel putin cea mai utila. Primeste un bonus destul de important la dauna daca adversarul este injunghiat pe la spate , chiar si cand este folosita sub efectul Camuflajului.
Pro:
-posibilitatea de a face daune foarte elevate
-timp scurt de reincarcare (15 sec)
-loveste pe suprafata extinsa (util si in PvM si in PvP)
Contra:
-daune instabile.
-posibilitate de a rata executia.
-dificila de folosit bine (nu mereu se poate reusi injunghierea din spate)
Recomandata ca prima Competenta la M (Maestru).
PUMNAL RULANT : consista intr.o serie de roti. Aceasta Competenta este cea mai dificila de folosit , dar poate fi fatala adversarului. Aveti posibilitatea de a lovi nu doar odata , ci chiar de 2 pana la 4 - 5 ori.
Pentru a lovi de cel putin 2 ori , este necesara sincronizarea perfecta in a face PUMNAL RULANT imediat dupa terminarea combo-ului cu pumnalele si aruncarea in spate a adversarului. Pentru a face 3-5 lovituri...este nevoie de experienta de joc.
Pro:
-posibilitatea de a devasta adversarul
-posibilitatea de otravire (putina - ajunge la 4% la G1! - dar foarte eficienta)
-poate fi folosita impotriva unor grupuri mari de monstrii sau adversari , facand daune multora dintre acestia si otravind aproape de fiecare data pe cineva ( utila si in PvP si in PvM)
-utila pentru a "fugi" de grupuri de adversari sau monstri
Contra:
-timp de reincarcare elevat (25 de sec)
-rezulta inefectiva impotriva personajelor pe cal sau cu viteza de atac mare ( pentru ca este greu sa termini combo-ul cu pumnalele in favoarea ta)
Recomandata ca 1 , 2 , sau a 3 a Competenta la M in functie de constructia dorita
NOR DE OTRAVA : Ninja scuipa otrava impotriva adversarului. Competenta contestata dar fara indoiala utila, pentru ca otravirea este unul din punctele de forta al unui Ninja. Norul face dauna magica , netta, care ignora apararea adversarului.
Pro:
-capacitatea de a otravi
-capacitatea de a ataca cu un minim de distanta
-loveste pe suprafata extinsa (util in PvM si incaierari)
-nu rateaza
Contra:
-timp de reincarcare foarte mare (25 de sec)
-dauna redusa fata de alte Competente
-timp de lansare lung
Recomandata ca a 2 a sau a 3 a Competenta la M
ATAC FULGER : Ninja sprinteaza inspre adversar. Este abilitatea Ninja cea mai originala, chiar daca este mult mai inutila ca altele.Are o buna valoare tactica si face o dauna sigura (nu este influentata sau scazuta de nimic) destul de mare (ca sa se inteleaga mai bine, face o dauna mai mare decat o Viclenie facuta rau , daca cele 2 Competente in cauza, au acelasi nivel).
Pro:
-da jos adversarul
-se poate ataca de la distanta
-daune destul de bune
-timp de reincarcare mediu (20 de sec)
-util pentru a iesi dintre pereti sau pentru a fugi de monstri/adversari
-se dovedeste util in PvM, lovind pe arie extinsa si facand destul de multe daune
Contra:
-de multe ori nu se reusete executia
Recomandat ca a 3 a sau a 4 a Competenta la M
CAMUFLAJ : se devine invizibil - efect care dispare daca se ataca - pentru o anumita durata de timp.Forta acestei abilitati consista in bonusul de camuflaj care il ofera. Daca este combinata cu Viclenie , permite unui Ninja sa fie devastant in razboi, dand lovituri mortale adversarilor cu putina viata ramasa castigand astfel puncte pentru propria Breasla ;dar a mari Camuflaj inseamna sacrificarea unei Competente de atac : in medie , aceasta Competenta trebuie ajutata cu cel putin alte 2 Competente (ex: Ambuscada , Pumnal Rulant, Camuflaj , ca secventa a celor 3 Competente de dus la Maestru).
Pro:
-daunele Ambuscadei sunt foarte elevate
-util pentru a reincarca HP si Competentele
-util pentru a evita atacurile monstrilor ostili ( ex: tigru alb)
Contra:
-inutil in PvM
-se reincarca in 60 de sec , o eternitate , dar durata camuflajului creste odata cu cresterea nivelului Competentei
-din pacate puteti fi loviti chiar si cand sunteti camuflati
Recomandat ca a 4 a sau a 5 a Competenta la M
Recomandat este ca la inceput sa puneti cate 1 punct la fiecare Competenta si apoi sa va concentrati pe una singura de ridicat la Maestru ( de preferinta la 17 puncte, cu un pic de ajutor de la Batranica). Acelas lucru cu a 2 a Competenta si apoi cu a 3 a si tot asa-
Echipaj:
Al 3 lea element pentru un personaj este echipajul, care de obicei determina puterea. aici o sa scriu putin ca depasesc max de caractere posibil
Arme:
Pumnal.
Preferintele pentru arme variaza de la jucator la jucator si sunt relative in functie de UP, bonus si vit de atac a pumnalelor.
Mai intai o lista cu pumnalele care nu se merita sa le aveti.
Pumnal de lvl 20
-.- lvl 36
-.-lvl 40
-.-lvl 55
-.-lvl 60
Nu sunt recomandabile datorita vitezei de atac redusa fata de alte pumnale asemanatoare ca dauna, dar mai rapide.
Un pumnal foarte bun este Foaie Neagra de lvl 30 care este magic. Lent dar are o potenta marita in functie de up si mai ales datorita bonusului standard de Competenta, care imbunatateste personajul Ninja in mod semnificativ
Bonus cautat: Posibilitate de otravire , lovituri patrunzatoare, Flexibilitate
Amintiti-va ca pumnalele cresc daunele Competentelor dar sabiile NU.
Sper ca v-a placut .. Eu sunt o sura si am lvl 66.
.Daca am gresit cu ceva sau pur si simplu nu v-am multumit lasati un comentariu . Multumim!






Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu